Sivut

sunnuntai 29. tammikuuta 2012

Paljo mä maksan?

Lapsellani oli tapana pienenä kiivetä vaa'alle ja sanoa, että "mä haluun tietää, paljo mä maksan". Tämä toivottavasti liittyi kokemukseen kaupan hedelmävaa'asta. Huvittuneena korjasimme, että "paljonko painat!", mutta ilmaus säilyi Tehotytön sanastossa pitkään.



Useammassa blogissa on juuri nyt käyty keskustelua siitä, millaisen arvon kukin antaa vaakalukemilleen. Missä määrin numero (jota varjellaan tarkemmin kuin vaalisalaisuutta!!!) määrittelee meitä!

Tämä salainen numero on vain ja ainoastaan jokaisen omasta mielestä tärkeä. Ei kukaan (uskallan väittää, että ei kukaan) määrittele ympärillään olevia ihmisiä tällaisilla luvuilla. Vain me itse.

On oikeastaan käsittämätöntä, että vaakalukemalla on ylipäänsä merkitystä elämässä! Enemmän pitäisi painopiste olla siellä, minkä verran jaksaa, kuinka liikkuva ja toimiva keho on, miten arkielämä sujuu tässä terveydentilassa, jne. En väitä, etteikö hieman hoikempana ole helpompaa kuin ylipainoisena. Monella tapaa on.




Numerovastaisuuteni osin kumpuaa siitä, että minun vaakani ei toimi ja minun on selvittävä ilman sitä. Mutta ihan vakavastikin voisin vähentää vaa'alla hyppäämistä. Se miten arvokas olen, ei sieltä näy! Vielä kun saisin tämän kirjoitetusta ajatuksesta ymmärretyksi niin voi pojat! oltaisiin taas astetta pidemmällä tällä oivallusten tiellä.

tTM painottomassa tilassa

4 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos! Tosin vaihdoin patterit vaakaan ja se toimii taas :D

      Poista
  2. Hyvin kiteytettynä tärkeä asia, kiitos jälleen kerran TM!

    Ps. Eihän tässä maksa enää paljon mitään ;)

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi!