maanantai 3. tammikuuta 2011

2011



Ei mitään uuden vuoden lupauksia, mutta kuitenkin ajatuksia siitä, mitä aion tehdä tänä vuonna. Viime vuosi sisälsi monenlaisia hetkiä. Paljon onnistumisia ja hyvää oloa, mutta myös oman rajallisuutensa toteamista ja myöntämistä. Vuosi sitten kuvittelin tämän projektin helpommaksi, mutta toisaalta myös paljon yksinkertaisemmaksi. En todella ymmärtänyt, mitä kaikkea piti muuttaa ja mikä kaikki muuttui ikäänkuin vahingossa siinä sivussa.

Loistava vuosi on takana ja seuraavasta toivon vielä parempaa. Sitä parempaa vuotta varten on pakko tehdä vielä yhtä ja toista (te jotka ette jaksa lukea enää yhtään listaa, joka sisältää osittain samoja kliseitä kuin muidenkin listat, jääkää hyvällä omalla tunnolla odottamaan seuraavaa postausta - haluan tämän kuitenkin talteen ennen kaikkea itselleni):
  1. Liikunnan monipuolistaminen on tavoitteistani ykkönen! Tapana kun on juuttua yksiin ja samoihin lajeihin... Mutta ei enää! Kehoa huoltavat lajit olisi viimeistään nyt pakko saada mukaan ohjelmaa ja ainakin se niin tärkeä venyttely (venyttelyä olenkin enemmän tai vähemmän sisukkaasti toteuttanut koko loppuvuoden ja vuoden vaihteen, koska alaselkä on turkasen jumissa)!
  2. Juoksutavoitteita on useita: Naisten Kymppi ja Midnight Run ovat ohjelmassa ensi kesänä ilman muuta. Molempiin liittyy perinteitä ja nehän ne velvoittavat :) Puolimaratoni kiinnostaa, mutta ennen sitä juoksuvauhdin on noustava selvästi (kympit pitäisi mennä alle tuntiin), joten kevään harjoittelut sen näyttää... Puolimaratoneista eniten kiinnostaisi HCR. Harmi, että se on kevätjuoksu... Voi olla, että kunnon ja harjoittelun puolesta loppukesä olisi parempi. Tosin nyt juoksumatto helpottaa tätä talviharjoittelua... Että saapas nyt nähdä, kuinka naisen käy!
  3. Haaveilen kahvakuulakurssista ja siihenhän ei oikein kelpaa kukaan muu kuin Kukka. Ennen tuon haaveen täyttymistä pitäisi saada rutkasti lisää voimaa näihin narukäsivarsiin! Löysää allia löytyy, mutta voimaa ei nimeksikään :( eli tälle asialle hieman huomiota ja sitten opettelemaan se oikea tekniikka kahvakuulailuun! Mahtavaa!
  4. Hyötyliikunta kunniaan. Työmatkat heti kun mahdollista pyörällä. Kävelemälläkin pääsee ja säästää vielä luontoakin!
  5. Vedenjuonnista rutiini. Työpäivän aikana jo jotenkin onnistuu, kun vesipullo on aina pöydällä, mutta varsinkin viikonloppuisin, kun ei tule istuskeltua minkään pöydän ääressä on vedenjuonti heikompaa (lähinnä jos hampaita pestessä vahingossa nielaisee...).
  6. Sokerista luopuminen etenee pikkuhiljaa. Nyt on tultu hyvän matkaa jo vuoden takaisesta, mutta surutyö on vielä kesken ja vielä on varaa vähentää! Eroprosessi on kuitenkin käynnissä!
  7. Ruokailussa riittää tarkentamista muutenkin. Pyrkimyksenä on riittävän proteiinin saamisen turvaaminen sekä kasviksiin panostaminen. Peruna pysyy poissa - vain harvoin ja täysjyvänä pastaa, riisiä tai leipää.
  8. Viimeisenä aina se tärkein: henkinen hyvinvointi, levon ja itsensä kuuntelemisen sekä arvostamisen kautta. En oikein edes tiedä, mitä tämä on ja mitä se minulle tarkoittaa, mutta toivon, että vuoden päästä olen tässäkin asiassa viisaampi.
Kiitos Sinulle, joka jaksoit tekstin loppuun saakka. Seuraavalla kerralla jo vähän mielenkiintoisempia asioita! Tälle viikolle luvassa kaksi uutta lajikokeilua, jos suunnitelmat toteutuu! WoW! Molemmat lajit minulle ihan uusia! Palaan lajiesittelyihin myöhemmin.

Iloa ja valoa treeneihinne tänäkin vuonna!

toivottaa TM

6 kommenttia:

  1. Osittain sinun kannustamanasi uskaltauduin ilmoittautua puolimaratonille, joten ehdottomasti sinunkin pitää lähteä mukaan! Pystymme siihen varmasti molemmat. :)

    VastaaPoista
  2. Oih! Ihana kuulla :) Eilen kävin juoksemassa tämän vuoden ensimmäisen lenkin - ja ei se nyt niin kamalaa ollut :) Minun pitää vaan pyrkiä yhtä reippaaseen juoksuvireeseen kuin sinun on niin kyllä minäkin sitten siihen pystyisin! Kiitos, Q!

    VastaaPoista
  3. Hyviä tavotteita sinulla! Itse koen vielä olevani niin alussa tuon painonhallintani kanssa, että en ole oikein uskaltanut listata mitään tälle vuodelle. Kaiketi ihan vain yleiskunnon parantaminen, mielen ja ruumiin hyvinvointi ja terveellisen ruokavalion säilyttäminen n. 80% ajasta on tällä hetkellä itselleni sellaisia prioriteetteja. :-) Toivottavasti vuosi on alkanut hyvin sielläkin päin!

    VastaaPoista
  4. Hienostihan sinä osaat listata! Juuri nuo ydinasioita varmaan ovatkin itsekullakin. Loistavinta tässä projektissa on, että kaikkia osa-alueita ei tarvitse valvoa "haukkana" vaan kun keskittyy johonkin enemmän muut ikäänkuin seuraavat perässä: jos keskittyy liikuntaa, tekee mieli myös ruokailla terveellisemmin ja kaikesta tästä tulee hyvä olo, jne!
    Kaikkea hyvää myös Sinun uuteen vuoteesi, Kupariperhonen!

    VastaaPoista
  5. Hyviä tavoitteita! Yksi vaan hiukan osui silmään eli tuo kahvakuulakurssi. Kannattaa ehdottomasti mennä mielummin jo heti Kukan kurssille, koska siellä se tekniikka on pääosassa. Sitten, kun tekniikka on turvallinen, niin sitä voimaa kertyy ihan kuin huomaamatta kunnon kahvakuulailusta. :)

    VastaaPoista
  6. Hmmm... Mua vaan hirvittää se, että mulla ei oikeesti ole voimaa käsissä :) Ne kun on vaan roikkunut mukana juostessa ja zumbaillessa. Mä en SELVIÄ Kukan kurssista :)))) No kyllä se tämän kevään/vuoden ohjelmassa on!

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi!