Sivut

sunnuntai 10. kesäkuuta 2012

Ero

Olen ollut eri kuntokeskusten jäsen vuosia siis kymmenen ei taida riittää... Viimeiset vuodet elixialainen. Minulla ei ole mitään valittamista. Tuntivalikoima on laaja ja minulle sopivia lajeja löytyy minulle sopiviin aikoihin. En minä sitä.

Mutta jollain tavalla olen elämässä löytänyt muita. Rakastunut muuhun kuin salijäsenyyteen. Olen varmasti Elixian parhaita asiakkaita: maksan mukisematta ihan tuntuvat kuukausimaksut, mutta en juuri kuluta heidän saliaan, laitteitaan, enkä vaivaa virkailijoita. Helppoa rahaa keskukselle. Minua kun ei valitettavasti saa liikkeelle ajatus, että kun siitä kerran on maksettu...

Nyt olen päättänyt tehdä radikaalin vedon. Maanantaina menen allekirjoittamaan paperin, että eroan jäsenyydestä. Yksi aikakausi on päättymässä. Kokeilen nyt uudenlaista lähestymistapaa (eli kuntoilen niin kuin ennenkin, mutta minulta ei mene rahaa kymppitolkulla heidän palveluihinsa kuukaudessa).

Sitä en osaa sanoa, kuinka paljon ja kuinka pian tämä ratkaisu minua kaduttaa - ihan varmasti sitäkin. Mutta tarpeeksi asiaa pyöriteltyäni, voin löytää itselleni sopivan vaihtoehdon. Ehkä palaan Elixian tuttuun helmaan - ehkä vaihdan vain keskusta ja kokeilen muuta.

Juoksusta on tullut osa elämää ja sen haluan tapahtuvan ulkona. Erilaisia jumppia ja tanssillisia tunteja tarjoaa moni muukin palveluntuottaja, joilla saattaa olla taas maksa-vain-siitä-mitä-otat -tyyppinen hinnoittelu. Uinti olisi hyvä saada mukaan harjoitusohjelmaan. Juuri nyt on puistojumpat parhaimmillaan.

Maailma on vaihtoehtoja täynnä ja nyt minä haluan katsella ympärilleni. Ainoa mahdollinen vaihtoehto on nyt ero.

tTM kohta itsenäinen liikunnan harjoittaja

8 kommenttia:

  1. Ero on varmasti oikea ratkaisu. Voimia :D

    VastaaPoista
  2. Toisaalta varmaankin tulee kokeiltua erilaista liikuntaa kun ei salijäsenyyskumppania ole. Itse jätin myöskin jäsenyyden kesäksi tauolle. Saa nähdä mitä harrastamasta sitä sitten itsensä löytää...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieman jännittää, ettei laiskuus vaan voita, mutta toisaalta täytyy uskoa, että tämä uusi minä liikkuu kyllä ja viime aikainen liikuntani on kyllä tapahtunut kaikkialla muualla kuin siellä kuntokeskuksessa. Mielenkiinnolla kesää odotellen :)

      Poista
  3. Tein itse saman ratkaisun alkuvuonna, noin 2,5 vuoden jäsenyyden jälkeen. Ei ole kaduttanut ollenkaan!

    Aluksi vain olin. Pystyin vihdoinkin rauhoittumaan ja tekemään mitä ikinä vain huvitti, eikä tarvinnut miettiä miten paljon maksoi "turhasta". Sitten tuli kevät ja aurinko ja lenkkeily <3

    Nyt puolisen vuotta myöhemmin kaipaan jotain lihaskuntotreenin tapaista. Onneksi niihin erikoistuvia kuntosaleja löytää paljolti halvemmalla kuin Elixian kaltaiset massiiviset kaiken-palvelun-kompleksit.

    Ja puolen vuoden aikana säästyneillä rahoilla (408€) aion ostaa itselleni jotain kivaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta. Erilaisia palveluntarjoajia näyttää nousevan kuin sieniä sateella ja tuo vuoden aikana säästyvä summa näyttää hyvältä :) Tsemppiä lenkeille!

      Poista
  4. Mä oon myös kesätauolla, maistuu sitten taas talvella paremmin kun kesällä tekee muuta. :) Harmi, että nykyään on niin vähän tarjolla mitään kymmenen kerran kortteja tai ainakaan omalle salilleni sellaista ei saa. Sitten kun maksaa yli 70e/kk jäsenyydestä niin tulee sellainen tunne, että siellä pitäisi käydä mahdollisimman paljon ja se ei taas kannusta monipuoliseen liikuntaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei valitettavasti toimi edes tuo tililtä häviävä summa motivaattorina... Mutta nythän on sitten mahdollisuus kartoittaa, mitä kaikkea tarjolla onkaan vaihtoehtona kuntokeskukselle! Ehkä kymmenen kerran kortitkin palaavat, kun asiakaskunta niitä alkaa aktiivisemmin vaatia.

      Tauko motivaattorina toimii varmasti :)

      Poista

Kiitos viestistäsi!