Sivut

maanantai 20. syyskuuta 2010

Tunnustus

Olen niin otettu ja yllättynyt!

Sain tämän ihanan tunnustuksen Tainalta ja liikutuin ihan oikeasti! Kiitos miljoonasti, Taina!



Ja pelin henkihän oli seitsemän tunnustusta itsestäni:

1. (Uskomatonta kyllä, Taina :)) Rakastan kirjoja. Omistan niitä liikaa, mutta minun on erittäin vaikea luopua niistä. Joskus ajattelenkin, että kun muut ystäväni hullaantuvat kengistä ja laukuista, minun pitää välillä kieltää itseäni menemästä kirjakauppaan. Viihdyn myös divareissa. Yritän opetella paremmaksi kirjaston käyttäjäksi. Joiltakin kirjailijoilta on vain saatava kaikki kirjat omaksi. (tämä ei valitettavasti tarkoita, että osaisin ostaa sopivasti kenkiä tai varsinkaan laukkuja, mutta opettelen kohtuutta kaikissa näissä ja harkintakykyni on kehittynyt vuosien varrella!)

2. Olen krooninen opiskelija. Joka syksy aloitan opiskelemisen. Viime talvi oli rankka ja päätin, että tänä talvena hoidan vain työni ja perheeni, mutta tänään kirjottauduin taas opiskelemaan... Tämä on sairaus, josta ei näköjään parane! :) Pidän koulusta ja syksystä (lempivuoden aikani), joten harkitsin joskus menneisyydessä hetken aikaa myös opettajan ammattia, mutta minulla ei ole siihen tarvittavaa malttia ja kärsivällisyyttä.

3. Olen intohimoinen käsityöihminen. Kirjojen lisäksi toinen ongelmani on villalanka! Neulon ympärivuoden enkä osaa kohtuutta lankojen ostamisessa... Vaikka tiedän rajoitukseni opettajana toimimiseen, haaveilen kuitenkin neulomisen peruskurssien pitämisestä aikuisille uusavuttomille ihmisille :)

4. Olen toivoton kotihiiri. En hyväksy sitä, että kaikki haukkuvat marraskuuta! Se on loistokuukausi kotihiirelle: kynttilöitä, teetä ja käsityö sohvan nurkassa! Täydellistä :)

5. Olen koukussa Appleen (Mac ja iPhone ovat parhaat ystäväni <3 ) En suostuisi luopumaan kummastakaan kuin äärimmäisessä hädässä siis kyse pitäisi olla todella vakavasta asiasta!

6. Rakastan merta. Inhoan vettä. Loogista? Tämä tarkoittaa sitä, että rakastan istuskella rannassa, katsella merta, mutta maalta! En nauti veneilystä (vaikka meillä vene onkin), en ole erityisen hyvä uimari ja lisäksi olen kylmän arka. Siis olen niin nyhverö, että tykkään kyllä katsella merta, mutta en sinne itse tohdi mennä :) Nautin istua rannalla, en edes mieti, mitä meren takana voisi olla.

7. Arvostan kierrätystä, kestäviä tuotteita, energian säästämistä, luomua, reilua kauppaa, energian säästämistä, luonnon materiaaleja. Toivoisin osaavani elää "kestävämmin", kuluttavani vähemmän. Toivoisin jättäväni paremman maailman lapsilleni. Aivan liian usein kuitenkin teen lyhytnäköisen ratkaisun (niin kuin edellä olevista "mulla on niitä ihan liikaa"-tunnustuksista voi päätellä).

Minulle kaksi tämän hetken suurinta innoittajaa, joille tunnustuksen ojentaisin ovat (olen siis kokonaan huomioimatta mahdolliset aikaisemmat tunnustukset):
Taina, koska koen hänen ajatusmaailmansa niin kovin tutuksi ja ihailen hänen määrätietoista etenemistään kohti tavoitettaan myös epäilyksen hetkillä!
sekä Outi, koska jaan hänen ihastuksensa zumbaan ja kahvakuulaan sekä sen vuoksi, että hänen blogistaan olen löytänyt monia innostavia linkkejä.

Jos tunnustus lähtisi Suomen ulkopuolelle, se lähtisi hetkeäkään epäröimättä Dietgirlille, jonka kirja (kyllä minulta löytyy se sekä englanniksi että suomeksi) oli niin koskettava ja pysäyttävä, että päätin muuttaa elämäni! Yhdeksän kuukautta sitten!

3 kommenttia:

  1. Näitä tunnustuksia oli kiva lukea :)

    VastaaPoista
  2. Kynttilät ja tee kuuluvat myös omaan elämääni oikeastaan koko vuoden!
    Ja kirjahyllyssä odottaa n. 10 lukemantonta kirjaa ja silti tekisi mieli viettää kirjakaupassa pari tuntia tehden uusia löytöjä...

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi!