Sivut

maanantai 31. tammikuuta 2011

Mahtava magnesium

Tekstejä tulee tänne virtuaalimaailmaan hitaalaisesti, kun realimaailmassa olen joutunut tuottamaan niitä valtavasti. Liittyen moneenkin asiaan... Töitä on nyt paljon - mutta se on ihanaa!

Mutta kaiken kirjoitteluni välissä olen juoksennellut (vähän), käynyt Total Combatissa, juossut ja zumbaillut. Kaikesta tästä "rehkimisestä" (alkuunkaan en ole ollut niin ahkera kuin olisin halunnut olla!) johtuen erilaisia lihaskireyksiä on ollut riittävästi ja näitä olen hoitanut mikrotetulla kaurapussilla, kylmävoiteella ja venyttelyllä.

Yksi lihashuollollinen asia, joka minulla poikkeuksetta näissä tilanteissa auttaa ja jonka poikkeuksetta aina unohdan on, magnesium. Magnesium rentouttaa lihaksia ja estää kramppeja ja lihaskipuja. Näin lupaa ainakin apteekin sivut, mutta kun yritin (nopeasti) löytää jotain puolueetonta lähdettä (joka ei esimerkiksi myy kyseistä tuotetta) teille asiasta niin enimmäkseen törmää keskustelusivustoihin - joissa se ajankohtaisin ja varmin tieto liikkuu... - tai magnesiumia myyvien tahojen selvityksiin siitä kuinka ylivoimaisesta tuotteesta on kyse.

Mutta koska en ole itsekään yhtään sen luotettavampi taho, niin tyydyn kertomaan asiasta vain ja ainoastaan omana kokemuksenani. Mitäpä minä mistään tiedän. Siis! Eilen tuntikausien siivoamisen jäykistämänä venyttelin ja luonnollisesti myös valittelin asiasta Miehelle saadakseni osakseni myötätuntoa. Mies katsoi urheiluruutua (tai jotain vastaavaa), joten hän kehoitti minua ottamaan magnesiumia. Minulla ei ole liikasaannista pelkoa, kun tahtini on noin viisi tablettia vuodessa, joten ryntäsin heti lääkekaapille etsimään nopeaa helpotusta vaivaani...

Ja todellakin aamulla kaikki kivistys oli poissa. Kas ihme!

No jaa, mutta olen tehnyt tämän kokeen todella sen viisi kertaa vuoden aikana ja joka kerta tämä ihme aine on minua auttanut. Muusta en tiedä. Ja näitä faktalähteitä lisää käyttääkseni wikipedia lupaa, että magnesium auttaa kaikkeen tinnituksesta masennukseen. Että ei yhtään hullummin.

Tänään on aika juosta. Jalat kun on vetreät taas :)

3 kommenttia:

  1. Hei tänään on tosiaan aika juosta. :) Minä en kyllä vetreydestä niin tiedä, mutta pistetään toimimaan.

    Voisikohan magnesiuminkin kohdalla olla niin, että kun sitä harvoin nappaa, niin sen vaikutus on silloin tehokas? No puolileikillään sanoen. :)

    VastaaPoista
  2. Voi hyvinkin olla! Mulla auttaa ja sehän riittää minulle :) Ja en minä sitä säännöllisesti muista ottaa kuitenkaan niin "teho säilyy" :)

    Juu, kyllähän se vetreys on suhteellista itse kullakin, mutta ihanasti ne jalat vaan alkaa juostessa vetristyä ja kankeankin alun jälkeen ne muistaa mistä on kyse. Sitten lenkki sujuukin jo omalla painollaan! Eikun ulos lenkkareissa!

    VastaaPoista
  3. Moikka

    Törmäsin sattumalta tähän sun vanhaan kirjoitukseen, ja tuli mieleen kun puhut tässä magnesiumista, että oisitko ollut kiinnostunut laittamaan mun tekemän magnesium infograafin tähän loppuun?

    Löytyy osoitteesta http://lisaravinnetieto.com/magnesiumin-puute/ jos haluut!

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi!