Sivut

tiistai 20. joulukuuta 2011

Stressed

Minua ei joulun tulo stressaa. Joulu tulee, olen minä sitten valmis tai en. Poikkeuksellisesti aikaisempiin vuosiin verrattuna, minulla on hankinnat tehty. Enää tarvitsee kohtuullista raatamista keittiössä (siihen on vapaapäiviä varattu) ja siivouksen loppusilaus. Joten eipä tässä sen puoleen ole oikein edes stressattavaa. Joulussa.

Muuten olen suhteellisen taitava keksimään stressattavaa.




Sen sijaan minua stressaa muutamat työhön liittyvät asiat (joille en minä, eikä kukaan muukaan, tällä hetkellä voi yhtään mitään) sekä tähän loppuvuoteen/jouluun liittyvät lieveilmiöt - kuten kohtuuton rahanmeno (hmmm voisikohan tähän itse vaikuttaa) ja velvollisuusihmiset/tekemiset (kuinka vanhaksi pitää tulla, että osaa sanoa ei! niin että muutkin sen kuulee).

Loppujen lopuksi ei tarvita kummoistakaan stressiä, kun minulla mieli alkaa halajamaan sokerin tuomaa helpotusta. Sokeria on vielä näin joulun alla kovin vapaasti liikkeellä... Tyrkyllä vähän joka paikassa. Siihen, miten reagoi vapaasti liikkeellä olevaan sokeriin, voi itse vaikuttaa. Tai olla sitten sokerihumalassa keikkuessaan siitä stressaamatta.





Onneksi alkaa loma. Loma on hyväksi. Jos ei muuta, voi nukkua univelkaa pois, lukea hyvän kirjan (tai pari), nautiskella elämästä ja vaikka näistä asuinkumppaneista, joita kiireisessä arjessa ei tarpeeksi ehdi kuulemaan.

Rentouttavaa Joulun aikaa! Nautintoja ja kohtuutta!

tTM

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!