Sivut

keskiviikko 6. tammikuuta 2010

Uusi työpaikka

No niin aloitetaan.

Uusi Elämä tarkoittaa elämää, jossa syödään terveellisesti, liikutaan säännöllisesti ja lisäksi se sisältää henkisen hyvinvoinnin eli tätä ei ole tarkoitus tehdä väkisin verenmaku suussa vääntäen vaan nauttien!

Välillä minulle täytyy vääntää asioita rautalangasta, mutta onneksi minulla on tässä Uuden Elämän-projektissa tukenani Ihana Sisko, joka on tottunut tähän. Niin minä sitten yksi päivä puhuin Ihanan Siskon (IS) kanssa puhelimessa ja kysyin häneltä (koska en itse tajua), miten ihminen voi unohtaa olevansa laihdutuskuurilla (no joo siis muuttamassa elämän tapaansa), koska suunnilleen niin minulle on käynyt edellisissä projekteissa. Olen ollut tyytyväisenä terveellisessä elämässä kiinni vaikkapa neljä viikkoa ja sitten yhtäkkiä tehnyt jotain ihan muuta. WHAT?? Mitä tapahtui? IS kertoi minulle tarinan, joka auttaa hahmottamaan tilannetta.

Kun tekee päätöksen Uudesta Elämästä on se vähän samanlainen tilanne kuin työpaikan vaihtaminen. Eli toteat, että nykyinen työpaikka ei ole hyvä. Et ole tyytyväinen. Vähän niin Vanhassa Elämässä housut puristaa, kauniisti laskeutuva neule näyttää päälläsi teltalta, reidet hankaa yhteen hameen alla ja päätät tehtä muutoksen. Hankit uuden työpaikan (nyt tarkkana! = Uusi Elämä). Uusi työpaikka on kaikkea sitä mitä aina olet halunnut. Tiedät, että juuri tätä muutosta tarvitset. Viihdyt siellä! Se on valoisa ja avara! Siellä jaksaa hyvin tehdä töitä eikä mikään purista!

Mutta mitä ihmettä sitten tapahtuu? Yhtänä aamuna vain unohdat mennä uuteen työhösi ja palaat siihen vanhaan, jonka tiesit huonoksi lähtiessäsi! Miksi? Tätä heräsimme pohdiskelemaan oikein todella ja kunhan saan omat ja IS:n ajatukset ojennukseen palaan asiaan. Mutta vertaus oli hyvä, koska luulen, että vastaus on osin siinä jo valmiina!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos viestistäsi!